
Маркетингът се явява ключов за създаването на зелен пазар, тъй като комуникира с потребителите, информира ги за ползите от екологично устойчивите продукти и насърчава по-чистото производство и устойчивото потребление. Идеята за устойчивост чрез концепцията за „зеления маркетинг“, който се „отнася до разработването и пускането на пазара на продукти, за които се предполага, че са екологично безопасни и целта им е да сведат до минимум отрицателните ефекти върху физическата среда или да подобрят нейното качество.
В търсенето на подходящи управленски решения за осъществяване на Зелената сделка, се създават политики и стратегии, ориентирани към правителствата и компаниите за създаване на екологични производства, зелени продукти и марки и насърчаване на кръговата икономика и зеленият преход, чрез екологично-ориентирани маркетингови стратегии, насочени към промяна на потребителските нагласи и интереси към екологосъобразно поведение и потребление.
- Преподавател: Ivanka Bankova